Wij zijn gewoon Helon

Alle teamleden van Helon en al onze cliënten hebben één ding gemeen: behoefte aan een gezonde en verzorgde huid. Want wij zijn naast huidtherapeuten ook gewoon mensen en willen net als u 'lekker in ons vel' zitten. Wij begrijpen uit persoonlijke en professionele ervaring hoe groot het psychische en lichamelijke effect kan zijn, wanneer u zich niet zeker voelt over uw huid. Dat is één van de redenen waarom wij de tijd nemen u te leren kennen.

 

 

 

Heleen Johannink, manager Helon

Maak gebruik van wat je aangereikt kunt krijgen om jouw probleem te verlichten of te laten verdwijnen, maar wees vooral ook blij met jezelf. Je verdient het.

Helon betekent voor mij: samen gaan voor kwaliteit, mooie resultaten, tevreden klanten in een gemoedelijke sfeer met een team dat er voor elkaar is. Dat is in mijn optiek de basis waarmee we onze klanten kunnen bieden wat ze verdienen: aandacht en tijd, begrip en advies en natuurlijk veilige en kwalitatieve behandelingen.

 

 

 

Heleen Stam, huidtherapeut

Wat ik nog steeds veel te vaak hoor is: “Was ik maar eerder gekomen”.

De huid zit aan onze buitenkant en iedereen kan hem zien. Als mensen door hun huidprobleem onzeker zijn, wil ik ze graag helpen deze onzekerheid zoveel mogelijk weg te nemen. Ik haal voldoening uit het feit dat mensen weer dingen durven na een behandeling die ze daarvoor niet eens overwogen. Het klinkt negatief wanneer mensen zeggen 'was ik maar eerder gekomen' maar het feit dat ik heb mogen bijdragen aan deze uitspraak doet me goed en stimuleert mij in mijn werk.

 

 

Iris Oostewechel, huidtherapeut

Ik ben geïnteresseerd geraakt in dit vakgebied omdat ik zelf jaren lang last had van acné.

Mijn drijfveer bij Helon is het werken met mensen waarvoor ik wat kan betekenen. Een goed gevoel geven of een probleem wegnemen of dusdanig te verminderen door simpelweg mijn kennis en vaardigheid toe te passen. Ik weet uit ervaring hoe belangrijk dat kan zijn.

 

 

 

 

Weroniek Kraayenbrink-Daniluk, medisch secretaresse

De afwisseling in mijn werk, mijn lieve collega’s en de omgang met klanten, dáár geniet ik van.

Mensen die blij naar huis gaan, daar word ik ook blij van. Doordat mensen soms al jaren bij Helon komen leer je ze ook steeds beter kennen. Een aantal behandelingen heb ik zelf ook ondergaan wat ervoor zorgt dat je goed kan uitleggen hoe iets voelt. Mensen vinden dat soms prettig om van tevoren te weten.

 

 

 

Annemarel Asbroek, huidtherapeut

We horen wel eens dat iemand weer groeit in zijn of haar zelfvertrouwen, dat vind ik fantastisch! 

Het mooie aan mijn werk vind ik de omgang met mensen en er samen aan werken om iemand weer blij te maken. Dat geeft voldoening. Een behandeling die mij om die reden bijvoorbeeld is bijgebleven ging om een tienermeisje die last had van donkere beharing op haar bovenlip. Ze zat op de middelbare school en voelde zich erg onzeker. Ik heb haar een tijd behandeld en het maakt mij blij om te horen dat ze zich nu in het openbaar weer zeker voelt!

 

 

Ingrid Rijckenberg, coördinator huidtherapie

Eerlijk advies vind ik belangrijker dan het voorspiegelen van een mooi plaatje.

Tatoeëren van de wenkbrauwen en een tepelhof na bijvoorbeeld een operatie chemokuur of bestraling, dat geeft mijn werk echt waarde. Deze patiëntengroep vind ik toch wel heel speciaal. Hiermee kan ik op mijn manier een bijdrage leveren aan het afronden van een lang en veelal erg vervelend traject.

 

 

 

 

Ingrid Frankenhuis-Stulen, assistent huidtherapie

Mijn huid is heel belangrijk voor mij. Je hebt meerdere kledingstukken en maar 1 huid.

Ik heb in principe vrijwel elke behandeling die Helon aanbiedt, zelf ondergaan. Ten eerste omdat bijna elke behandeling toepasselijk was voor mijn huidprobleem, maar ook om “ervaringsdeskundige“ te worden en zo de cliënten goed te kunnen adviseren. Mijn huid is voor mij heel belangrijk, je hebt meerdere kledingstukken en maar 1 huid. Ik heb daarom een totale verzorgingslijn passend bij mijn type huid en ga elke 6 weken naar een schoonheidsspecialiste.

 

 

Marloes Lankamp, huidtherapeut

Het mooiste aan mijn vak is om mensen met een huidprobleem, en daardoor soms ook achterliggende problemen of omgekeerd, te helpen.

Ik heb bijna alle behandelingen wel een keer uitgeprobeerd. Puur om te ervaren hoe de behandeling voor de patiënt voelt en wat het effect is van een behandeling. Maar niet omdat het  noodzakelijk was. Wel heb ik mijn oksels en bikinilijn laten laseren. En daar ben ik nog elke dag heel erg blij mee.

 

 

 

Mayke Bijen, huidtherapeut

‘Zien dat mensen opgelucht zijn na een intake over de behandelbaarheid van hun huidprobleem, dat maakt mij blij.’

De eerste stap, naar een huidtherapeut gaan, die blijkt lastig te zijn voor veel mensen. Dat begrijp ik heel goed want het is vaak een stuk onzekerheid of soms zelfs schaamte die mensen bloot moeten geven. Daarom besteed ik altijd veel tijd en aandacht aan het opstellen van een behandelplan. Mijn drive is om ze gerust te stellen over wat we gaan doen en de doelen te bereiken. De opluchting en waardering aan het eind van een traject geeft mij veel voldoening.

 

 

Dr. David Njoo, dermatoloog

Ik heb een fascinatie voor het menselijk gezicht. Het gezicht bepaalt niet alleen hoe u eruit ziet, maar ook hoe u zich voelt.

“Het moet niet teveel opvallen dokter”, hoor ik vaak mijn cliënten zeggen en dat begrijp ik. Daarom behandel ik volgens het “less is more” principe:  Mensen willen niet een volledig ‘strak gespoten gezicht’. Dat is logisch, je verliest daarmee je kenmerkende gelaatstrekken en ook je expressieve mimiek. Dat is niet mooi. Met kleine beetjes van bijv. filler op de juiste plekken kun je vaak al een groot effect bereiken.